Spiga

PROGRAM OPERASI KHIDMAT MASYARAKAT

TARIKH: 5 Mac 2009 - 8 Mac 2009

TEMPAT : Kampung Padang Kamunting, Pengkalan Balak Melaka

ANJURAN:PMAPIUM dengan kerjasama PERSAMA

Anda berminat untuk menyertai? Sila hubungi
Hidayat : 013-2007425 @ email: persama08@gmail.com

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI


PERUTUSAN PRESIDEN

PERSATUAN MAHASISWA MELAKA UNIVERSITI MALAYA

SEMPENA HARI RAYA AIDIL FTRI 2008/1429H


ASSALAMUALAIKUM W.B.T DAN SALAM SEJAHTERA..


Segala puji - pujian bagi Allah yang menciptakan kejadian alam,selawat serta salam keatas junjungan besar baginda Nabi Muhammad S.A.W, para sahabat dan seterusnya sekalung doa buat seluruh umat Islam dipelusuk dunia.


Alhamdulillah, hingga ke saat ini kita diberi kekuatan oleh Allah untuk berada didalam bulan yang penuh mulia dan keberkatan ini. Ramadhan yang dilalui semakin meninggalkan kita, Aidil Fitri yang bakal menjelang tiba menggamit diri merasai kebesaran-Nya. Namun jauh disudut hati kecil ini menilai dan bermuhasabah adakah ramadhan yang dilalui ini menganugerahkan sijil ketakwaan kepada diri sepertimana dalam firman-Nya yang bermaksud:


“ Wahai – wahai orang yang beriman! telah difardhukan ( diwajibkan ) keatas kamu berpuasa sepertimana yang diwajibkan keatas umat – umat yang terdahulu sebelum kamu. Dengan itu, mudah- mudahan kamu digolongkan dalam golongan orang – orang yang bertakwa ” ( al – Baqarah : 183 )


Sebagai seorang muslim, kita hendaklah menjadikan ramadhan kali ini benar – benar meninggalkan kesan yang positif dalam diri. Ini penting bagi menjamin momentum ibadah yang dilakukan dalam bulan ini dapat diteruskan dalam bulan – bulan lain seperti ibadah qiammullail, puasa sunat dan amalan membaca al – Quran.


Secara sedar atau tidak, sebenarnya ibadah – ibadah sunat seperti ini membantu kita membentuk jiwa muslim yang berkualiti disamping ibadah wajib yang perlu kita laksanakan. Realiti kehidupan memerlukan motivasi atau sokongan bagi menghadapi cabaran dan rintangan agar diri tidak tidak terjebak dalam perkara – perkara yang tidak bermoral.


Buat akhirnya, saya mewakili sahabat – sahabat pimpinan Persatuan Mahasiswa Melaka Universiti Malaya ( PERSAMA ) ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri. Maaf Zahir dan Batin. Pesanan dari kami, jangan lupa untuk mengulangkaji pelajaran bagi menghadapi peperiksaan yang bakal mendatang.


" SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI"

MAAF ZAHIR & BATIN


MOHD KHAIRUL HIDAYAT BERAHIM

Presiden

Persatuan Mahasiswa Melaka

Universiti Malaya

Sesi 2008/2009

( http://temanpetunjuk.blogspot.com )

0 comments: